ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Юрій КОЛІСНИК


Доповідачі:



Юрій КОЛІСНИК

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXXIV

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

1

Дата реєстрації:

02.10.2023

Проголосовано:

12.10.2023 15:09:59

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    14
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 1



ПРОЕКТ



ПРИШИБСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА



Р І Ш Е Н Н Я



____жовтня 2023 року с. Пришиб



Про створення Пришибської сільської субланки Кременчуцької районної ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту



Керуючись підпунктом 3 пункту б статті 361 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч. 4 статті 10, п. 2 ч.2 ст. 19, Кодексу цивільного захисту України, постанов Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту» та від 11.03.2015 № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», відповідно до змін внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту» від 17.02.2022 № 2081-ІХ та доповнення новою Кодексу цивільного захисту України, з метою реалізації заходів цивільного захисту, визначення складу органів управління та сил цивільного захисту, планування їх діяльності щодо ефективного захисту населення і територій Пришибської сільської територіальної громади у разі загрози виникнення або при виникненні надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, Пришибська сільська рада



ВИРІШИЛА:




  1. Створити Пришибську сільську субланку Кременчуцької районної ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.

  2. Затвердити Положення про Пришибську сільську субланку Кременчуцької районної ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (додається).

  3. Вважати таким, що втратило чинність рішення 14 сесії восьмого скликання Пришибської сільської ради від 21.07.2021 «Про створення Пришибської місцевої ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту».



Сільський голова Валентина ГОРОДЯНКО



ЗАТВЕРДЖЕНО



Рішення Пришибської сільської ради VIII скликання _.10.2023 року (34 сесія)



Положення



про Пришибську сільську субланку Кременчуцької районної ланки



Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту




  1. Це Положення визначає організацію, завдання, склад сил і засобів, порядок діяльності Пришибської сільської субланки Кременчуцької районної ланки Полтавської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі — Пришибська сільська субланка).

  2. У цьому Положенні термін «Пришибська сільська субланка» вживається у значенні складової частини Кременчуцької районної ланки Полтавської територіальної підсистеми, яка створена виконавчим комітетом Пришибської сільської ради у Пришибській сільській територіальній громаді Кременчуцького району і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

  3. Метою створення та функціонування Пришибської сільської субланки є здійснення заходів щодо захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період у Пришибській сільській територіальній громаді.

  4. Завданнями Пришибської сільської субланки є:




  1. забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

  2. організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій громади від надзвичайних ситуацій;

  3. планування заходів цивільного захисту;

  4. організація оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, своєчасне та достовірне інформування про фактичну обстановку та вжиті заходи;

  5. проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

  6. ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

  7. проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Пришибської сільської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

  8. ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;

  9. навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

  10. організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

  11. здійснення заходів щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

  12. створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних та фінансових ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;

  13. забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання і територій в особливий період;

  14. здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;

  15. виконання державних цільових програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій, зменшення можливих матеріальних

    втрат;

  16. інші завдання, визначені законом.




  1. Безпосереднє керівництво діяльністю Пришибської сільської субланки здійснюється головою сільської ради.

  2. До складу Пришибської сільської субланки входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб'єкти господарювання.

  3. Органами управління Пришибської сільської субланки є:




  1. На рівні територіальної громади - сільська рада, до повноважень якої належить забезпечення цивільного захисту на відповідній території.

  2. на об'єктовому рівні – керівники підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.



8. Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій у Пришибській сільській субланці функціонують:




  • на рівні територіальної громади – чергові служби сільської ради;




  1. на об'єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (в яких вони створені).




  1. Для забезпечення сталого управління Пришибською сільською субланкою і виконання функцій, передбачених на особливий період, використовується система пунктів управління.

  2. Для управління Пришибською сільською субланкою використовується телекомунікаційна мережа загального користування та районна і внутрішньо територіальна система оповіщення.

  3. Для координації діяльності сільської ради, підприємств, установ та організацій, пов'язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них функціонують:

    - на рівні сільської ради – комісія з питань техногенно-екологічної

    безпеки та надзвичайних ситуацій територіальної громади;

    -на об'єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій.

    Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до положень про них.

  4. Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об'єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Рішення про утворення такої комісії приймає відповідно керівник місцевої ланки або суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.

    До утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації організацію заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації здійснює комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

  5. Облік сил цивільного захисту здійснює Кременчуцьке районне управління Головного управління ДСНС України у Полтавській області.

  6. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території громади або в межах конкретної його території встановлюється один із таких режимів функціонування місцевої ланки:

    - повсякденного функціонування;

    - підвищеної готовності;

    - надзвичайної ситуації;

    - надзвичайного стану.

  7. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій Пришибська сільська субланка функціонує в режимі повсякденного функціонування.

  8. Основними завданнями, що виконуються Пришибською сільською субланкою у режимі повсякденного функціонування, є:



- забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об'єктах, об'єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів; забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;



- розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;



- здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;



- забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;



- організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;



- створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;



- організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій,



визначення ризиків їх виникнення;



- підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого



оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.




  1. Підставами для тимчасового введення в Пришибській сільській територіальній громаді або в межах конкретної її території для Пришибської сільської субланки режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.

  2. Основними завданнями, що виконуються Пришибською сільською субланкою у режимі підвищеної готовності, є:



- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;



- формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;



- посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об'єктах, території об'єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;



- уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації,



здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;



-уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від



можливих надзвичайних ситуацій;



- приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.




  1. Підставами для тимчасового введення в Пришибській сільській територіальній громаді або в межах конкретної її території для Пришибської сільської субланки режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня.

    Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 368.

  2. Основними завданнями, що виконуються Пришибською сільською субланкою у режимі надзвичайної ситуації, є:



- уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;



- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації; призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації; визначення зони надзвичайної ситуації;



- здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення



надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;



- організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної



ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;



- організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення; організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;



- організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;



- здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації



та обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглих до них територіях;



- інформування органів управління цивільного захисту та населення про



розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.




  1. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації в Пришибській сільській територіальній громаді або в межах конкретної її території вводяться за рішенням голови сільської ради.

    У період дії надзвичайного стану у разі його введення Пришибська сільська субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно-правовими актами.

  2. З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях Пришибська сільська субланка переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.

    Переведення Пришибської сільської субланки у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.

    В особливий період Пришибська сільська субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами.

  3. Для організації діяльності Пришибської сільської субланки, сільською радою розробляється план основних заходів цивільного захисту територіальної громади на відповідний рік.

  4. Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сільською радою та суб'єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більш як 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.

  5. Функціонування Пришибської сільської субланки в особливий період здійснюються відповідно до планів цивільного захисту на особливий період.

  6. З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об'єктах.

  7. З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту Пришибської сільської субланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани взаємодії.

  8. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності місцевої ланки здійснює відділ з питань цивільного захисту та Кременчуцьке районне управління Головного управління ДСНС України у Полтавській області.

  9. З метою забезпечення здійснення заходів у Пришибській сільській субланці щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводяться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.

  10. Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

  11. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов'язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

    Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

    Інформування з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС України.

  12. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в Пришибській сільській субланці під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.



Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:




  1. сільською радою у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників голови сільської ради;

  2. керівником суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об'єктового рівня – керівник або один із керівників суб'єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов'язків.




  1. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

    Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  2. Основну частину робіт, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту адміністративно-територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також відповідними підрозділами Державної служби України з питань надзвичайних ситуацій, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров'я України тощо.



Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.



У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.



Авіаційний пошук і рятування людей здійснюються суб'єктами забезпечення цивільного захисту відповідно до компетенції.



Авіаційний пошук і рятування людей організовуються і проводяться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2012 № 1037



«Про заходи щодо вдосконалення організації та проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування» та наказу МВС України від 16.03.2015 № 279 «Про затвердження Правил авіаційного пошуку і рятування в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 квітня 2015 року за № 364/26809.



Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.




  1. Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

  2. До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються в Пришибській сільській субланці можуть залучатися Збройні Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення відповідно до Конституції і законів України.

  3. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об'єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об'єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

  4. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі протягом не менше трьох діб.

  5. У Пришибській сільській субланці з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:

    - визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;

    - погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

    - організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням; усебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

  6. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на районному, місцевому та об'єктовому рівні – між районними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, їх силами, а також суб'єктами господарювання.

  7. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які залучаються до здійснення таких заходів.

    Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.

  8. Забезпечення фінансування Пришибської сільської субланки здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів суб'єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.



Фахівець з питань цивільного



захисту Юрій КОЛІСНИК