ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Ірина ЯРЕМКО |
|
Доповідач:
Ірина ЯРЕМКО |
|
Статус: | Прийнятий вцілому |
---|---|
Дата: | 11.12.2023 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 18
Про затвердження Програми інформатизації Пришибської сільської територіальної громади
на 2024-2026 роки.
до рішення Пришибської сільської ради ___ вересня 2023 року
ЗМІСТ
І. Паспорт Програми інформатизації Пришибської сільської територіальної громади
ІІ. Концепція
- Загальні положення програми
- Аналіз стану інформатизації та основних тенденцій цифрової трансформації громади за попередній період
- Мета програми, пріоритетні напрями та завдання інформатизації територіальної громади
- Очікувані результати у сфері інформатизації
- Система моніторингу та оцінки результативності виконання Програми
І. Паспорт Програми інформатизації Пришибської сільської територіальної громади
1. | Найменування територіальної громади | Пришибська сільська територіальна громада | ||
3. | Дата узгодження з Генеральним державним замовником | |||
4. | Заголовок, дата, номер розпорядчого документа про затвердження Програми | |||
5. | Розробник програми | Виконавчий комітет Пришибської сільської ради | ||
6. | Керівники програми | Городянко Валентина Іванівна – сільський голова Пришибської сільської ради, | ||
7. | Виконавці Програми (учасники) | Виконавчий комітет Пришибської сільської ради, структурні підрозділи та установи | ||
8. | Строк виконання Програми | 2024 | 2025 | 2026 |
9. | Джерела та обсяги фінансування, загальний обсяг видатків, тис. грн. в тому числі: |
750,000 | 610,000 | 610,000 |
місцевий бюджет | 750,000 | 610,000 | 610,000 |
ІІ,Концепція
1.Загальні положення Програми
Програмаінформатизації Пришибської сільської територіальної громади на 2023-2025 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до:
- Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX;
- «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 04.02.1998 № 75/98-ВР.
постанови Верховної Ради України:
- від 08 липня 2022 року № 2360-IX «Про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки»;
постанов Кабінету Міністрів України:
- від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації;
- від 05 серпня 2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 – 2027 роки»;
- від 03 березня 2021 року № 179 «Про затвердження Національної економічної стратегії на період до 2030 року»;
розпоряджень Кабінету Міністрів України: - від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні»;
- від 21 липня 2021 року № 831-р «Про схвалення Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки»; Указів Президента України:
- від 07 вересня 2021 року № 487/2021 «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки»;
- від 28 грудня 2021 року № 685/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 жовтня 2021 року «Про Стратегію інформаційної безпеки»;
- від 26 серпня 2021 року № 447/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2021 року «Про Стратегію кібербезпеки України».
Інформатизація, цифрові трансформації і цифровізація — одні з визначальних тенденцій розвитку, які формують кращі механізми управління, розширюють доступ до охорони здоров’я, освіти, банківської справи, підвищують якість надання публічних послуг. Пандемія COVID-19 довела важливість та потрібність цифрових технологій. При системному державному підході цифрові технології будуть стимулювати розвиток відкритого інформаційного суспільства як одного з істотних чинників розвитку в Україні демократії, забезпечуватимуть більшу прозорість влади та ефективніше електронне урядування, сприятимуть економічному зростанню, створенню робочих місць, підвищенню продуктивності, що обов’язково призведе до підвищення якості життя громадян України.
Перехід до цифрових технологій та розв’язання існуючих проблем інформатизації, цифрових трансформацій і цифровізації можуть бути здійснені завдяки розробленню та реалізації регіональних та місцевих програм інформатизації.
Основна увага в Програмі приділяється створенню та впровадженню взаємно інтегрованих проєктів, які дозволять сформувати єдину сучасну інформаційно- цифрову інфраструктуру громади, яка може працювати із різними системами інформаційно-цифрової інфраструктури окремих підрозділів, органів місцевого самоврядування та забезпечить реалізацію державної, регіональної та місцевої політик: у сферах інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій, цифровізації, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства; у сфері розвитку цифрових навичок мешканців та працівників місцевого самоврядування; у сферах відкритих даних, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів; у сфері надання електронних та адміністративних послуг.
- Аналіз стану інформатизації та основних тенденцій цифрової трансформації територіальної громади за попередній період
Основні дані про громаду:
Мапа Пришибської сільської
територіальної громади
Пришибська сільська територіальна громада утворена 13 серпня 2015 року шляхом об'єднання Кобелячківської та Пришибської сільських рад Кременчуцького району. Враховуюче розпорядження КМУ № 571-р від 13.05.2020 року «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області» до Пришибської сільської об’єднаної територіальної громади, включено Комендантівську сільську раду в зв’язку з чим до складу громади входять 13 сіл: Дабинівка, Єристівка, Кобелячок, Колісники, Комендантівка, Криничне, Малики, Олександрія, Пилипенки, Порубаї, Пришиб, Роботівка та Черемушки.
- Площа територіальної громади: 171.7 км2
- Кількість старостинських округів – 2.
- Загальна кількість населення становить 2897 чол.
- Центр громади: село Пришиб.
- Тип громади : сільська.
За рівнем власних доходів, у порівнянні з іншими громадами-сусідами, громада демонструє достатньо високу фінансову спроможність.
Соціальна інфраструктура громади:
На території Пришибської сільської територіальної громади функціонує:
Заклади освіти: - 1 заклад дошкільної освіти (центр розвитку дитини)"Чебурашка" Пришибської сільської ради;
- 1 закладів загальної середньої освіти Ліцей «ЛІДЕР» Пришибської сільської ради, який являється опорним закладом.
Всього станом на 01.09.2023 року в закладі освіти навчається 205 учнів. Закладом дошкільної освіти охоплено 28 дітей. Підвищення якості освіти в громаді відбувається шляхом впровадження в освітній процес інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій, створення інформаційно-освітнього середовища, цифровізації освітнього процес. Суттєво збільшено проведення онлайн-заходів у зв’язку із запровадженням карантинних заходів та введенням воєнного стану, що значно сприяло розвитку цифрової компетентності педагогів. Із метою організованого проведення освітнього процесу, планових та додаткових науково-методичних заходів, переведених у режим онлайн у зв’язку із запровадженням карантинних заходів та введення воєнного стану на території України, працівниками інституту створено технічні умови для використання сервісів Google Meet, ZOOM, Skype, Microsoft Teams та проведено низку онлайн-заходів із використання дистанційних технологій в умовах карантину для педагогічних працівників. Педагогічні працівники зареєстровані на платформі Всеукраїнської школи онлайн та на Національній освітній платформі «Всеосвіта». Станом на листопад 2023 року заклад загальної середньої освіти Ліцей «ЛІДЕР» Пришибської сільської ради підключені до широкосмугової мережі Інтернет зі швидкістю до 100 Мбіт/с та офіційно представлені в мережі власними веб- сайтами.
Відділом освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Пришибської сільської ради запроваджено використання ресурсів інформаційної системи управління освітою ІСУО-ДІСО Міністерства освіти і науки України. Вона включає набір засобів та інструментів, призначених для автоматизації управлінської діяльності органів управління освітою всіх рівнів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Система дозволяє створити єдину систему збору, обробки та зберігання інформації в розрізі загальної середньої та дошкільної освіти. Одночасно вирішується проблема забезпечення органів управління освітою повною оперативною та достовірною інформацією про діяльність навчальних закладів, що дає можливість здійснювати освітній менеджмент на більш високому рівні, ефективніше планувати витрати бюджетів всіх рівнів в рамках реалізації освітянських програм, раціонально та обґрунтовано коригувати напрями для подальшого розвитку освіти як окремих регіонів, так і держави в цілому, а з іншого боку – забезпечувати відповідний рівень контролю за діяльністю навчальних закладів.
З метою створення системи розвитку електронної освіти на базі закладів освіти громади необхідно продовжити роботу щодо :
- постійного оновлення, застарілого комп’ютерного обладнання;
- забезпечення сучасними предметними кабінетами та лабораторіями, кабінетами STEM - освіти;
- активного впровадження нового програмного забезпечення розробленого на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСОТі) та ведення електронних підручників, журналів, щоденників з використання безкоштовної освітньої платформи МОНУ, що без перебільшень має свої переваги у разі переведення учнів на дистанційне навчання.
У Ліцею «ЛІДЕР» активно проводиться робота щодо безпеки дітей у різних середовищах, в т.ч. і у цифровому середовищі. Зокрема, учасників освітнього процесу області проінформовано щодо профілактики та захисту дітей від шантажу в цифровому просторі, сексуального насильства та експлуатації.
Заклади культури:
Для задоволення соціально - культурних потреб в громаді працює: - центр культури та дозвілля – 1 (с. Пришиб);
- сільські будинки культури - 2 (с. Кобелячок та с. Криничне);
- сільський клуб – 1 (с. Комендантівка);
- бібліотек-філіал - 5 (в с.Пришиб, с.Кобелячок, с. Коменданиівка, с. Дабинівка, с. Криничне).
Всі заклади культури мають доступ до мережі Інтернет (100 відсотків), електронні скриньки та забезпечені комп’ютерною технікою для надання послуг відвідувачам і забезпечення внутрішніх робочих процесів. Мають сторінки в фейсбуці де висвітлюють проведені заходи, свята та гурткові заняття. В цілому установи достатньо презентовані в інтернет-просторі та містять корисну і актуальну інформацію, що свідчить про достатньо високий ступінь відкритості діяльності.
Заклади охорони здоров’я:
Медичну допомогу в громаді надають медичні заклади які є в складі КНП «Центр ПМСД Пришибської сільської ради»: - Пришибська АЗПСМ – 1; та 3 Фапи які розташовані в населених пунктах с. Кобелячок, с. Комендантівка, с. Дабинівка. Першочерговим завданням у інформатизації галузі охорони здоров’я є забезпечення доступу закладів охорони здоров’я до швидкісного інтернету. На даний час амбулаторія та Фапи громади підключено до мережі Інтернет та мають локальну комп’ютерну мережу. Пацієнти мають можливість записатись на прийом до лікарів через інформаційну систему МІС «Helsi» та інші. У зв’язку із запровадженням карантинних заходів та введенням воєнного стану, суттєво збільшено проведення онлайн-нарад, конференцій, онлайн-навчань тощо. Це значно посприяло підвищенню рівня розвитку цифрової компетентності медичних працівників також КНП «Центр ПМСД Пришибської сілської ради» має власну сторінку в фейсбуці за посиланням :https://www.facebook.com/profile.php?id=100080590388811. Використання інформаційних технологій значно спрощує робочі процеси, забезпечує якість медичного обслуговування пацієнтів, підвищує ефективність та продуктивність роботи співробітників, дає можливість забезпечити керівництво та лікарський персонал необхідною інформацією для управління лікувально діагностичним процесом, скорочує час на оформлення необхідної медичної документації.Заклади соціальної сфери:
В громаді налічується 2 установа соціального захисту
- Відділ праці, соціального захисту населення та охорони здоров’я виконавчого комітету Пришибської сільської ради; - Центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Пришибської сільської ради; Усі зазначені установи забезпечені фіксованим широкосмуговим доступом до мережі Інтернет із швидкістю не менше 100 Мбіт/с. За останні роки відбулось значне зростання онлайн послуг, які надаються в соціальній сфері, що запроваджується на місцевому рівні. Органи соціального захисту населення беруть активну участь у запровадженні зазначених послуг. Відділ праці, соціального захисту населення та охорони здоров’я виконавчого комітету Пришибської сільської ради є учасником проєкту “Модернізація системи соціальної підтримки населення України”. За підтримки Світового банку Міністерством соціальної політики України для організації виконання функцій у сфері соціального захисту населення та захисту прав дітей громади отримало необхідне комп’ютерне обладнання та меблі. Пришибська сільська територіальна громада, з метою ефективного виконання функцій з надання адміністративних послуг соціального характеру із застосуванням електронного документообігу, підключилася та працює з електронними справами з питань соціального захисту через інтегровані інформаційні системи ,,Соціальна громада”, “Єдина інформаційна система соціальної сфери”.
- Служба у справах дітей виконавчого комітету Пришибської сільської. Установа забезпечена фіксованим широкосмуговим доступом до мережі Інтернет із швидкістю не менше 100 Мбіт/с.
- 1 місцева пожежна охорона, яка обслуговує територію Пришибської сільської територіальної громади.
Також на території громади діє комунальне підприємство «Пришибське», яке здійснює роботи з благоустрою територій громади.
Електронне урядування забезпечує нові форми комунікації між громадянами, бізнесом та владою, безперешкодний доступ до публічної інформації сприяє участі громадян у процесах управління громадою.
Рівень забезпечення органів місцевого самоврядування Пришибської сільської територіальної громади комп’ютерною технікою оцінюється як задовільний. Усі структурні підрозділи виконавчого комітету Пришибської сільської ради, комунальні підприємства та установи мають в наявності комп’ютерну техніку, зокрема ноутбуки та комп’ютери, які відповідають необхідним технічним вимогам. Середній вік комп’ютерної техніки складає 3-6 років. На комп’ютерах, які потребують оновлення комплектуючих встановлені менш актуальні операційні системи. На сьогодні є потреба в таких ліцензійних продуктах як Windows 10, Microsoft office, антивірусне програмне забезпечення та інше.ІТ відіграє ключову роль у функціонуванні е-демократії в Пришибській СТГ завдячуючи офіційному сайту, створеному на базі веб-платформи Gromada.org.ua. Функціонал вебсайту дозволяє скористатися електронними сервісами "Е-петиції", "Е - консультації", "Е-сервіси", "Бюджет участі"за допомогою яких мешканці громади мають можливість звертати увагу сільської ради на необхідність вирішення тих чи інших питань життєдіяльності громади.
У Пришибській сільській територіальній громаді створено офіційний веб –сайт, який адаптований до мобільних пристроїв також є можливість відвідування людей з порушенням зору.
Посилання : https://pryshybska.gromada.org.ua/
Титульна сторінка офіційного сайту громади
Пришибська громада у Вашому смартфоні:
Viber-bot Telegram-bot
Сайт виконує функцію інформування суспільства про роботу сільської ради та її органів, забезпечує доступ громади до відкритих даних та державних послуг. Відкритість і прозорість діяльності сільської ради один із основних пріоритетів у організації роботи виконавчого комітету. За останні роки сформувалось та постійно оновлюється і розширюється інформаційне середовище громади.
Пришибська СТГ також має офіційну веб сторінку в соцмережах Facebook за посиланням : https://www.facebook.com/prishibskaotg.online, Telegram .
На місцевому рівні жителі громади користуються сервісами:
- Електронні петиції;
- Громадський бюджет (Бюджет участі);
- Системою контролю державних закупівель PROZORO;
- Облік об’єктів нерухомості та землі;
- Запит на інформацію;
- Електронні звернення;
- Відкритий бюджет (публікації всіх витрат і надходжень сільської ради їх візуалізація на Е-Дата);
Електронний документообіг Пришибської сільської територіальної громади працює на базі програмного забезпечення “Автоматизована система управління документами “ДОК ПРОФ 3” (далі - СЕДО), громаду підключено до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі - СЕВ ОВВ) та планується підключення до системи електронного документообігу «АСКОД». У сфері фінансів фахівці використовують інформаційно-аналітичну систему управління плануванням та виконанням бюджету «LOGICA», програмне забезпечення для подання звітності «M.E.Doc» та веб - сервісом «СОТА».
Всього в виконавчому комітеті Пришибської сільської ради в наявності є 36 комп’ютерів.
В адміністративному приміщенні сільської ради налагоджено IP-телефонію.
На території громади створено Центр надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП), де реалізовуються принципи одержання населенням широкого спектру інформації, отримання кваліфікованої консультації чи надання необхідної послуги в одному місці у сучасно обладнаному приміщенні з професійною підготовленим і привітливим до громадян персоналом. За принципом «єдиного офісу» і «відкритого простору», в межах одного приміщення можливо отримати послуги, які надаються різними органами влади та підрозділами органу місцевого самоврядування, зручно, швидко та в одному місці, з відповідними комфортними умовами очікування, заповнення документів, сплати за послуги, отримання консультації з будь-яких питань, тощо.
У своїй роботі ЦНАП громади використовує наступне програмне забезпечення: - Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»;
- Національної автоматизованої інформаційної системи (НАІС);
- Система електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ЦНАП громади підключені та використовують у своїй роботі дані з наступного переліку державних реєстрів: - Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань;
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- Єдина державна електронна система у сфері будівництва;
- Програмний комплекс автоматизації центрів надання адміністративних послуг «Вулик»;
- Реєстру територіальної громади (далі - РТГ),
- Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
- Реєстру надавачів соціальних послуг;
- Сайту Пенсійного фонду України.
На території Пришибської сільської територіальної громади добре розвинене покриття мобільним зв’язком:
Мобільний зв’язок та інтернет «Київстар» задовільний, але покриває не всю територію громади.
Інтернет якісний, задовольняє потреби населення, установ та організацій які розташовані та території громади.
Ще 5 років тому підключитися до мережі інтернет було проблемою, а зараз підключення пропонують різні провайдери: ZeusNet, Avator, ТОВ «ФОБОС» , Оптікнет (безпроводний) та швидкість становить до 100 Мбіт/с. Швидкість мобільного трафіку різниться в залежності від конкретного населеного пункту: від максимально заявленої швидкості передачі даних оператором до повної відсутності мобільного інтернету.
У громаді є одна система супутникового зв’язку Starlink, що дозволяє отримати доступ до мережі Інтернет під час відключення електричної енергії яка розташовано на будівлі місцевої пожежної охорони с.Пришиб.
Виконавчим комітетом Пришибської сільської ради в 2021 році була подана заявку на отримання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернет в сільській місцевості, відповідно до розпорядження КМУ від 09 червня 2021 року № 622-р «Про розподіл у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернет в сільській місцевості» було розподілено для Пришибської сільської територіальної громади субвенцію в розмірі 303 975,00 грн. для підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернет: Дабинівська початкова школа, Дабинівська сільська бібліотека -філія, Дабинівський фельдшерсько-акушерський пункт, Комендантівський сільський клуб, Комендантівська сільська бібліотека-філія, Комендантівський фельдшерсько-акушерський пункт, віддалене місце Цнапу в с. Комендантівка, Криничанський сільський будинок культури, Криничанська сільська бібліотека – філія. В результаті в 2023 році було проведене відповідні роботи з підключення даних закладів соціальної інфраструктури до до широкосмугового доступу до Інтернет.
Усі заклади освіти забезпечені широкосмуговим доступом до мережі Інтернет. В ліцею «ЛІДЕР» Пришибської сільської ради обладнані комп’ютерні класи, встановлені мультимедійні комплекси.
Частковий відеонагляд території громади здійснюється 17 відеокамерою, до яких мають доступ працівники поліції.
Відтак, проаналізувавши елементи електронного урядування, які впровадженні та функціонують у Пришибській сільській територіальній громаді, було створено Програму інформатизації Пришибської територіальної громади на 2024-2026 роки (надалі – Програма).
- Мета, пріоритетні напрями та завдання інформатизації територіальної громади
Програма спрямована на формування та реалізацію політики у сферах інформатизації цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства на місцевому рівні.
Мета Програми – очікуване досягнення за результатами виконання програмних завдань у пріоритетних напрямах і комплексу взаємопов’язаних проектів та робіт для вирішення встановлених проблем інформатизації територіальної громади.
Головне завдання Програми – проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам мешканців та соціально-економічному розвитку громади.
Пріоритетними напрямами Програми є:
- Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування;
- Цифровізація публічних послуг;
- Розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді;
- Підвищення рівня цифрової грамотності різних категорій громадян;
- Стимулювання розвитку цифрової економіки територіальної громади.
І. Пріоритетний напрямок «Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування» :
- Модернізація та оновлення системи електронного голосування;
- Придбання серверного обладнання, модернізація наявного;
- Придбання персональних комп`ютерів, ноутбуків, модернізація наявного обладнання, ремонт;
- Придбання принтерів та розхідних матеріалів до них;
- Придбання моніторів;
- Придбання джерел безперебійного живлення, та ремонт існуючих;
- Придбання ліцензій на антивірусне забезпечення;
- Придбання ліцензійних операційних систем Windows;
- Придбання програмних продуктів захисту мережних з'єднань для виконавчих органів Пришибської сільської ради;
- Послуги з комп’ютерної підтримки (технічне обслуговування та ремонт засобів комп’ютерної техніки);
- Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (послуги з поточного ремонту оргтехніки, заправки та відновлення (регенерація) лазерних картриджів);
- Забезпечення безперебійного функціонування електронних сервісів;
- Підтримка безперебійного функціонування системи електронного документообігу виконавчого комітету Пришибської сільської ради;
- Створення комплексної системи захисту інформації у виконавчому комітеті Пришибської сільської ради;
ІІ. Цифровізація публічних послуг: - розширення надання публічних послуг і сервісів на основі цифровізації у режимі paperless;
- цифровий розвиток публічних послуг для населення:
- надання адміністративних послуг населенню через цифрові канали та Дія Центри;
- забезпечення ЦНАП обладнанням для QR-валідації в Дії / зчитування ID-карток;
- цифровий розвиток послуг галузей освіти та охорони здоровʼя:
- надання можливості онлайн-запису в дитячі садочки та до сімейних лікарів;
- забезпечення STEM/STEAM-лабораторіями та компʼютерною технікою закладів освіти;
- забезпечення сучасними технічними та інформаційно-програмними засобами для функціонування електронної системи охорони здоровʼя;
- підтримка соціально вразливих груп населення:
- забезпечення внутрішньо переміщених осіб корисною інформацією/ посиланнями на порталі громади.
ІІІ. Розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді: - створення (модернізація) інформаційно-комунікаційних систем (закупівля компʼютерного, серверного та іншого обладнання);
- забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем (оновлення ліцензій програмних продуктів);
- адміністрування інформаційно-комунікаційних систем;
- забезпечення безперешкодного доступу до високошвидкісного Інтернету всіх населених пунктів територіальної громади;
- облаштування відкритих Wi-Fi зон у громадських місцях, а також у приміщеннях органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій;
- створення ІТ-інфраструктури для функціонування віддалених робочих місць центру надання адміністративних послуг;
- забезпечення органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій сучасною компʼютерною технікою;
- організація і вдосконалення захисту інформаційних ресурсів та інформації, кіберзахисту;
- вчасне реагування систем на кіберінциденти, підвищення рівня кваліфікації працівників органу місцевого самоврядування та населення з кібербезпеки / кібергігієни;
- впровадження систем енергозбереження та моніторингу енергоефективності для обʼєктів комунальної власності;
- підвищення рівня покриття інтегрованою системою відеонагляду, оповіщення населення щодо надзвичайних та аварійних ситуацій;
- забезпечення мобільного звʼязку та доступу до високошвидкісного Інтернету в бомбосховищах і укриттях.
IV. Підвищення рівня цифрової грамотності різних категорій громадян: - організація підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевої ради з питань інформатизації, цифрового розвитку, електронного урядування та електронної демократії;
- створення сприятливих умов для поширення використання населенням цифрових технологій, використання онлайн-послуг з реєстрації на порталі Дія;
- сприяння розвитку цифрової компетентності працівників сфери освіти, охорони здоровʼя, культури, туризму тощо;
- підтримка інтелектуально обдарованих, талановитих дітей та молоді у сфері інформаційно-комунікаційних технологій;
- впровадження у закладах освіти навчальних програм для опанування цифровими навичками;
- забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності населення територіальної громади.
V. Стимулювання розвитку цифрової економіки територіальної громади: - впровадження цифрових технологій для бізнесу, зокрема надання послуг бізнесу в онлайн-форматі;
- створення та розвиток обʼєктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва (бізнес-інкубаторів, коворкінг-центрів, центрів підтримки бізнесу, стартап-центрів тощо), центру підтримки підприємництва на базі центру надання адміністративних послуг;
- проведення інформаційних кампаній, локальних подій та форумів для стимулювання розвитку цифрової економіки.
У відповідності до обраних пріоритетів формується Перелік завдань, проектів, робіт за формами, наведеними в додатках (додаток 1,2).
- Очікувані результати у сфері інформатизації
Результатом успішного виконання Програми стане:
- забезпечення доступу громадян і бізнесу до якісних та зручних публічних послуг без корупційних ризиків;
- розвиток інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури громади;
- формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій;
- розширення доступу та можливостей людей для безпечного та ефективного використання Інтернету як для особистого розвитку, так і для ведення власної справи шляхом покращення цифрових навичок;
- отримання громадянами якісно нового рівня послуг у сферах освіти, охорони здоров’я, пасажирських перевезень тощо;
- розвиток і впровадження актуальних європейських норм і стандартів інформатизації у всіх сферах життєдіяльності громади;
- покращення загального інвестиційно-економічного фону громади;
- сприяння інтеграції громади в сучасне цифрове та інноваційне суспільство.
Виконання заходів Програми має забезпечити:
- розширення мережі широкосмугового доступу до Інтернету;
- впровадження систем захисту інформації згідно з чинним законодавством та діючими європейськими стандартами;
- використання ліцензійного програмного забезпечення з актуальною підтримкою та оновленнями на сучасних технічних і апаратних засобах, зданих повноцінно та оперативно вирішувати покладені на них задачі в органах публічної влади та об’єктах соціальної інфраструктури;
- створення єдиного безпечного цифрового інформаційно-культурного простору для задоволення потреб жителів та гостей громади;
- впровадження у діяльність органів влади сучасних засобів та методів збирання, накопичення, оброблення і використання інформації, необхідної для задоволення соціальних та інформаційних потреб населення, а також прийняття обґрунтованих рішень на всіх рівнях системи управління громади;
- підвищення цифрової грамотності та культури населення;
- реалізацію проєктів на базі цифрових технологій в сфері освіти, охорони здоров’я, пасажирських перевезень та культури;
- впровадження та удосконалення систем електронного документообігу; підтримка населення територіальної громади у галузі цифровізації;
- підвищення рівня цифрової грамотності, підтримка громадян, які мають бажання розвиватися в галузі ІТ;
- спроможність територіальної громади забезпечувати розвиток галузі інформаційних технологій, сприяти формуванню розвинутої ІТ-екосистеми на території громади;
- покращення індексу цифрової трансформації громади.
Заходи Програми можуть бути скориговані з урахуванням існуючої соціально-економічної ситуації, результатів моніторингу, в залежності від потреб та виходячи з реальних фінансових можливостей місцевого бюджету (визначається щорічно), а також у випадках змін до чинного законодавства України.
Розробник Програми вносить проекти відповідних рішень щодо запропонованих змін та доповнень до Програми для розгляду на пленарному засіданні сільської ради.
- Система моніторингу та оцінки результативності виконання Програми
Моніторинг і оцінка результативності виконання Програми здійснюється за напрямами:
- результативність реалізації завдань і заходів Програми;
- стан впровадження проектів інформатизації територіальної громади;
- заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми;
- досягнення індикаторів цифрової трансформації територіальної громади згідно з додатком 2.
Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:
•узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного розвитку області та України в цілому;
•координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;
•спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
•випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;
•створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;
•моніторинг та оцінювання виконання завдань;
•перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.